Rekreatif etkinlikler, İnsanların, yaşam kalitesinin yükselmesi açısından fizyolojik gereksinimlerin (çalışmak, uyumak ve beslenme) karşılanması son derece önemlidir. Bu unsurlardan arda kalan zaman “serbest zaman” olarak kabul edilir. Serbest zamanın psikolojik, fiziksel, sosyal ve bilişsel kazanımlar elde etmek amacıyla faydalı etkinliklerle değerlendirilmesi rekreasyon olarak adlandırılır. 18. Yüzyıldan günümüze gelinceye kadar önemli değişiklikler meydana gelmiştir. Bu değişimlerin sonucunda kent nüfusu, fakirlik, suç oranı, çalışma saatlerinin artması, serbest zamanın aleyhine olmuştur. İnsanların doğayla baş başa yaşadığı, çocukların geniş alanlarda oynayabildiği, ailelerin yürüyüş yaptığı sakin yerlerden, oyun için çok az yer ve serbest zamanın kaldığı ortamlara gelinmiştir. Bunun üzerine reformistler fiziksel egzersiz ve oyun için yeni fırsatlar aramışlardır.
Kötüleşen sosyal şartlara bir tepki olarak, organize rekreasyon hareketi başlamıştır. 20. yy’da, oyunla öğrenim, sosyal refah ve eğlenmek için serbest zamanın gerekliliği ön plana çıkmıştır. Bu gelişmelerle birlikte rekreasyon eğitim alanında da yerini almış, kültür, sanat, fiziksel egzersiz ve spor etkinliklerini de içine alarak bir sosyal bilim ve hizmet alanı olarak kabul görmeye başlamıştır. Rekreasyon bölümü eğitim-öğretim programının genel amacı; hareketliliğe uyum sağlayabilecek bedensel yeterlilikte, iletişim becerileri güçlü, çağdaş, teknolojik gelişmeleri takip eden özelliklere sahip “rekreasyon
uzmanları” yetiştirmektir.